• Jak wybrać pastę do zębów?

Na rynku istnieje bardzo dużo różnorodnych past do zębów. Choć największą popularnością cieszą się te uniwersalne pasty, które kupić można w każdym sklepie lub drogerii, to czasem warto rozejrzeć się także za innymi rodzajami – lepiej dobranymi do naszych indywidualnych potrzeb. Niekiedy bowiem pojawiają się pewne dolegliwości związane z jamą ustną, w związku z którymi nasze zęby potrzebują przemyślanej pielęgnacji.

Jeśli nasze zęby są wyjątkowo podatne na próchnicę, warto zainwestować w pasty zawierające związki fluoru, które sprzyjają reminalizacji szkliwa i chronią przed rozwojem bakterii.

Dla zębów nadwrażliwych poleca się tak zwane pasty sensitive. Zawierają one składniki, które uszczelniają kanaliki zębiny, nie pozwalając na przenikanie bodźców do nerwów zęba. Mogą też być w nich zawarte substancje zakłócające przewodnictwo bodźców bólowych i uśmierzające ból.

Osoby z wrażliwymi, często podrażnionymi i krwawiącymi dziąsłami powinny zainwestować w pasty, które pomagają załagodzić stan zapalny, czyli zawierające w swym składzie wyciągi ziołowe. Pasty te powinny też zapobiegać odkładaniu się płytki nazębnej, która jest przyczyną powstawania chorób przyzębia.

Osoby zmagające się z przebarwieniami zębów mogą zaopatrzyć się w pasty wybielające pomagające usuwać osad nazębny w sposób mechaniczny. Na dłuższa metę jednak (powyżej 2-3 miesięcy) używanie takich past może być niekorzystne dla zębów.

W przypadku wątpliwości co do używanej pasty, warto skonsultować się ze stomatologiem w Ząbkach, który udzieli porad na temat jej doboru.