Zdrowy uśmiech na początek roku szkolnego

Początek września bezapelacyjnie kojarzy się nam z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Zamiast kupowanie kolejnych łakoci warto zadbać o zdrowie naszych pociech. Statystyki są zatrważające. Około 85 % dzieci w wieku od 6 do 12 lat mają zaawansowaną próchnicę zębów. Często jest tak, iż jeśli czegoś nie odczuwamy po prostu nie zwracamy na to uwagi. Wychodzimy z założenia, że jeśli dziecko nie skarży się na ból zęba, to problem nie istnieje. Nic bardziej mylnego.

Nieleczona próchnica zazwyczaj doprowadza do poważniejszych schorzeń, które bardzo często kończą się leczeniem kanałowym. Aby do tego nie dopuścić warto poznać źródło jej powstawania.

Przyczyny próchnicy

BAKTERIE to główna z przyczyn powstawania stanów zapalnych uzębienia, lecz nie jedyna. Podjadając słodkie substancje również do tego się przyczyniamy. W kręgu produktów szczególnie zakazanych są nie tylko czekolady, cukierki, lizaki, batony, żelki, ale także słodzone soki, herbata z cukrem, owoce.

Leczenie próchnicy

Jeśli mamy do czynienia z próchnicą początkową, idealnym rozwiązaniem będzie tzw. REMINERALIZACJA. Stomatolog Ząbki po dokładnym oczyszczeniu próchnicy nakłada związek fluoru, który bardzo często ma postać żelu. Aby efekt był zgodny z naszymi oczekiwaniami należy proces powtarzać.

Popularną formą leczenia jest PLOMBOWANIE, które Dentysta Ząbki zaczyna od usuwania za pomocą wiertła uszkodzonej tkanki zęba. Następnie uzupełnia uszczerbek za pomocą plomby.

W codziennej higienie jamy ustnej z pewnością prócz pasty do zębów powinno się używać płynów do płukania. Obecnie producenci stworzyli płyny specjalne dla najmłodszych.