• Zagrożenie chorobami przyzębia w czasie ciąży

Kobiety w ciąży są dużo bardziej narażone na powstawanie chorób przyzębia, a zwłaszcza zapalenie dziąseł. Przyczyną jest między innymi rozregulowana gospodarka hormonalna, ale nie tylko. Naukowcy próbują jak najlepiej poznać ten problem, by móc w przyszłości wyeliminować jego powstawanie. Co zatem wpływa na rozwój chorób przyzębia u ciężarnych kobiet i które z nich są na te dolegliwości bardziej narażone?

Naukowcy z University of Alabama w Birmingham zaprezentowali wyniki przeprowadzonych w tej dziedzinie badań podczas konferencji International Association for Dental Research w Korei. Wynikają z nich między innymi następujące fakty:

• - szacunkowo od 40 do nawet 80% kobiet w ciąży cierpi na zapalenie dziąseł. Jest to najczęstsza dolegliwość spośród występujących u ciężarnych kobiet chorób dziąseł;

• - na rozwój choroby nie ma wpływu stopień zaawansowania ciąży. Badane były kobiety we wszystkich trzech trymestrach ciąży i w równym stopniu przypadłości te dotyczyły każdego z nich;

• - na chorobę nie wpływa także przynależność rasowa kobiet; starano się stwierdzić, czy różnice genetyczne wynikające z tego tytułu mogą zwiększać lub zmniejszać ryzyko wystąpienia chorób przyzębia, jednak nie znaleziono tu żadnych powiązań;

• - czynnikiem, który zdecydowanie wpływa na przebieg choroby, jest natomiast wiek przyszłych mam. Co zaskakujące, okazało się, że im były młodsze, tym zapalenie dziąseł było u nich bardziej zaawansowane. Zaskakujące, ponieważ zwykle jest na odwrót – choroby dziąseł znacznie się nasilają z wraz z wiekiem pacjentów.

Dbaj o zęby – gabinet w Ząbkach zachęca do odwiedzin

Podstawą dbania o zęby, zarówno w czasie ciąży, jak i w pozostałych okresach życia, jest odpowiednia higiena oraz regularne wizyty u stomatologa. W przypadku kobiet ciężarnych jest jednak wyjątkowo ważne, by tej kwestii poświecić możliwie najwięcej uwagi i zainteresowania. Dzięki temu przyszłe mamy mogą lepiej zabezpieczyć się przed skutkami tych chorób. Po więcej informacji na temat dbania o zęby w czasie ciąży serdecznie zapraszamy do naszego gabinetu w Ząbkach.