• Czy pasty wybielające są niebezpieczne?

Wybielanie zębów domowymi metodami bez konsultacji ze stomatologiem bywa czasem ryzykowne. Jedną z nie do końca bezpiecznych metod jest używanie wybielających past do zębów. Nie wszyscy dbający o piękny uśmiech wiedzą, że ich niewłaściwe używanie może doprowadzić do uszkodzenia szkliwa, a w konsekwencji do dużych problemów z zębami. Dlatego do wybielania trzeba podejść z głową, a najlepiej jest pójść za radami dentysty.

Pasty z wysokim wskaźnikiem ścieralności

Pasty wybielające mają wysoki wskaźnik ścieralności oznaczany symbolem RDA – niektóre z nich nawet powyżej 150, podczas gdy w przypadku standardowych past RDA wynosi ok. 70. Oznacza to, że pasty te w sposób mechaniczny oddziałują na zęby. Ścierają osad nazębny będący częstą przyczyną przebarwień, ale przy okazji mogą też poważnie uszkadzać szkliwo. Ryzyko to powstaje wtedy, gdy taką pastę stosuje się zbyt długo, zbyt często lub w niewłaściwy sposób.

Co w kwestii domowego wybielania doradzają dentyści?

Zwykle stomatologowie zalecają pacjentom, by pastę wybielającą stosowali naprzemiennie ze zwykłą pastą lub by zrezygnowali z niej po kilku tygodniach używania. Zwracają też uwagę na prawidłową technikę mycia zębów – szczoteczki nie powinno się dociskać zbyt mocno, a ilość pasty nie może być zbyt duża (powinna zajmować nie więcej niż połowę powierzchni włosia na szczoteczce). Stosowanie się do tych zaleceń pozwoli uniknąć uszkodzenia szkliwa, które prowadzi do zwiększonego ryzyka powstania próchnicy oraz pojawienia się nadwrażliwości zębów.

Ząbki – zapytaj o radę swojego dentystę

O metody wybielania, które możesz stosować w domu, zapytaj swojego dentystę w Ząbkach podczas wizyty. Z pewnością usłyszysz cenne porady, które pozwolą Ci właściwie zadbać nie tylko o wygląd, ale przede wszystkim o zdrowie swoich zębów.