• Przeziębienie a higiena jamy ustnej

Gdy przeziębimy się lub zachorujemy na grypę, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na higienę jamy ustnej. Podczas gdy nasz organizm walczy z infekcją, nasze zęby narażone są na wzmożony atak bakterii. Chorując w domu, postarajmy się myć zęby i czyścić język najczęściej jak to możliwe. Nie pozwólmy na to, by konsekwencją naszej choroby była także próchnica lub inne problemy z jamą ustną. Dlaczego przeziębienia i infekcje wirusowe są tak groźne dla zdrowia naszych zębów?

Bakterie w jamie ustnej

Bakterie w jamie ustnej mają wyjątkowo przychylne warunki rozwoju, kiedy chorujemy. Przy katarze - oddychając przez usta - wysuszamy śluzówkę i ograniczamy ilość śliny w ustach, a jej zadaniem jest między innymi ochrona przez rozwojem bakterii. Słodkie syropy przeciwkaszlowe zawierają cukier, który może się osadzać na zębach, stanowiąc pożywkę dla bakterii. Nasze słabe samopoczucie, a także zaburzony rytm dnia i codziennych nawyków (gdy zamiast iść do pracy lub szkoły zostajemy w domu i spędzamy dzień w łóżku) może sprawiać, że zapominamy o myciu zębów po każdym posiłku. Wszystko to może skutkować znacznym pogorszeniem stanu naszych zębów.

Właściwa higiena i wizyta u dentysty – Ząbki zapraszają

Podczas przeziębienia postarajmy się zwrócić szczególną uwagę na higienę jamy ustnej. Starajmy się także zwalczyć katar, by móc swobodnie oddychać przez nos. Po chorobie wyrzućmy starą szczoteczkę do zębów i wymieńmy ją na nową. Warto też odwiedzić kontrolnie stomatologa i sprawdzić stan zębów oraz całej jamy ustnej. Zachęcamy do odwiedzenia naszego gabinetu w Ząbkach wszystkich tych, którym udało już się uporać z jesiennymi przeziębieniami.