• Jak uniknąć paradontozy?

Paradontoza to innymi słowy zapalenie przyzębia. Jest to infekcja tkanek przyzębia, która –nieleczona - może prowadzić do przedwczesnego wypadania zębów. Jako że główną przyczyną jej powstawania jest gromadzący się na powierzchni zębów kamień nazębny, najbardziej narażeni są na nią palacze papierosów oraz osoby, które nie odwiedzają regularnie dentysty w celu usunięcia kamienia. Przed chorobą tą można się ustrzec stosując kilka zasad.

Jak ustrzec się przed paradontozą?

Podstawą działań profilaktycznych w przypadku paradontozy jest odpowiednia higiena jamy ustnej. Szczotkowanie i nitkowanie zębów sprawia, że kamień nazębny nie osadza się na nich tak szybko, a w związku z tym obecne w nim bakterie nie mają szansy zaatakować tkanek przyzębia.

Poza odpowiednimi zabiegami higienicznymi ważne jest także regularne poddawanie się zabiegom skalingu i piaskowania w gabinecie dentystycznym. Usuwanie osadu i kamienia nazębnego pozwala utrzymać zęby w zdrowiu oraz znacznie poprawia ich wygląd i kolor.

Paradontoza to choroba, która często dotyka palaczy. Formą profilaktyki będzie zatem rezygnacja z palenia papierosów, którą z pewnością doradzi każdy dentysta.

Na rozwój paradontozy mają też wpływ kwestie genetyczne – niektóre osoby mają wyższe ryzyko zachorowania niż inne, nawet jeśli właściwie dbają o higienę jamy ustnej. Ryzyko zachorowania rośnie po 35. roku życia, warto wtedy regularnie kontrolować stan dziąseł i reagować na jakiekolwiek nieprawidłowości.

Ząbki – odwiedź dentystę i walcz z paradontozą

Osoby zmagające się z paradontozą mogą zapobiec dalszemu rozwojowi choroby i uniknąć przedwczesnej utraty zębów, jeśli oddadzą się pod opiekę stomatologa. Zachęcamy do odwiedzin w naszym gabinecie w Ząbkach, gdzie udzielimy więcej informacji oraz podejmiemy odpowiednie kroki – zapraszamy!