• Dlaczego warto używać nici dentystycznej?

Korzystanie z nici dentystycznej jest dużo mniej popularną formą dbania o zdrowie jamy ustnej niż szczotkowanie zębów. Warto jednak wiedzieć, że pozwala to na lepsze i dokładniejsze czyszczenie zębów, zapobieganie próchnicy oraz innym chorobom, które mogą zaatakować jamę ustną. Dlatego też nić dentystyczna powinna znaleźć swoje miejsce w każdej łazience, a jej używanie powinno się stać nawykiem tak naturalnym, jak mycie zębów minimum dwa razy dziennie.

Nić dentystyczna – w jaki sposób pomaga zachować zdrowie zębów?

Nić dentystyczna pomaga pielęgnować nasze zęby na dwa sposoby. Przede wszystkim chroni przed próchnicą, ponieważ usuwa resztki jedzenia, których nie jest w stanie dosięgnąć szczoteczka. Dzięki temu ogranicza rozwój bakterii próchnicowych. Drugą kwestią jest ochrona dziąseł. Choroby przyzębia, takie jak np. paradontoza, często powstają w efekcie niewłaściwej higieny jamy ustnej, która prowadzi do nadmiernego osadzania się kamienia nazębnego. Nić dentystyczna pozwala jednak ograniczyć jego powstawanie, dzięki czemu umożliwia nam pełniejsze dbanie o zęby i dziąsła.

Nić dentystyczna – jak z niej korzystać?

Po wybraniu właściwej nici dentystycznej (na rynku dostępne są różne odmiany tego produktu) używa się jej w bardzo prosty sposób. Najpierw należy oderwać kawałek nici o długości 20-30 cm i owinąć sobie jego końcówki wokół palców wskazujących. Następnie kolejnymi fragmentami nici należy czyścić szczeliny między zębami – robiąc to ostrożnie, by nie zranić dziąseł i nie doprowadzić do ich krwawienia. Dokładniejsze porady dotyczące higieny jamy ustnej można uzyskać od dentysty – zapraszamy do odwiedzenia naszego gabinetu, w którym można zdobyć szczegółowe informacje o tym, jak należy właściwie dbać o zęby.