• Nadwrażliwość zębów- co to jest i jak z tym walczyć?

Nadwrażliwość zębów to wyjątkowo nieprzyjemna dolegliwość, zwłaszcza latem, gdy dla ochłody pijemy zimne napoje i sięgamy po lody. Wtedy każdy posiłek a nawet mycie zębów nieodpowiednią pastą to prawdziwa udręka. Nadwrażliwość pojawia się gdy zębina zostaje odsłonięta. W zębinie występują mikroskopijne kanaliki zwane kanalikami zębinowymi, które są drogami do nerwu. Po odsłonięciu kanalików zębinowych w wyniku cofania się tkanki dziąsła lub utraty szkliwa nerwy są łatwiej stymulowane przez pewne bodźce powodujące nadwrażliwość zębów.

Główne przyczyny nadwrażliwości zębów

Przyczyn tego typu dolegliwości jest cała masa. Poniżej parę z nich:
    -zbyt intensywne szczotkowanie zębów lub używanie szczotki o zbyt twardym włosiu
    -mimowolne zgrzytanie zębami (np. podczas snu, czyli tzw. bruksizm)
    -zwyczaj obgryzania paznokci, ołówków itp.
    -słabe lub uszkodzone szkliwo zębów, odsłonięte szyjki zębów
    -cytrusy, kwaśne sosy czy napoje gazowane zmieniają odczyn śliny na kwaśny, przez co szkliwo ulega stopniowej demineralizacji
    -wszelkiego typu choroby przewodu pokarmowego
    i wiele, wiele innych…

Jak zmniejszyć ból?

Przede wszystkim udaj się do dentysty, który profesjonalnie sprawdzi stan Twojego uzębienia i ustali plan naprawy bądź przeciwdziałania dalszemu rozwojowi nadwrażliwości. W tym celu polecamy wizytę w gabinecie dentystycznym w Ząbkach, gdzie wykwalifikowani lekarze porządnie zajmą się Twoim zębowym problemem, a Ty odetchniesz z ulgą.

Oto niektóre zalecane działania, które można podjąć aby leczyć i zapobiegać nadwrażliwości zębów:
    -zimne napoje pij przez słomkę tak, aby miały jak najmniejszy kontakt z zębami
    -unikaj skrajnie zimnych i gorących dań
    -zmień szczoteczkę na bardziej miękką i używaj jej w delikatny sposób
    -używaj nici dentystycznych
    -kup pastę specjalnie przeznaczoną dla osób cierpiących na nadwrażliwość lub inną o niskiej ścieralności zębów, odpowiednia pasta powinna zawierać związki fluoru, które zamykają kanaliki zębinowe
    -myj zęby po każdym posiłku ruchami raczej wymiatającymi
    -przed szczotkowaniem zębów używaj specjalnej płukanki, która rozmiękcza osad i kamień