• Sposoby na ból zęba

Chyba wszyscy przyznają, że ból zęba to jeden z najbardziej dokuczliwych dolegliwości. Gdy ten się pojawia, nie sposób skupić się na pracy czy rozluźnić się w czasie wolnym. Często jest tak silny, że promieniuje pozbawiając nas jakiejkolwiek zdolności do codziennych czynności. Powoduje niesamowity ból głowy, a nawet kompletny brak apetytu. Z pewnością nie jest to coś czego można by życzyć komukolwiek. Chcesz wiedzieć jak sobie z tym poradzić? Czytaj dalej!

Jak uśmierzyć ból zęba?

Zdecydowanie wizyta u dentysty jest najbardziej pożądanym i najbardziej odpowiednim wyjściem w takiej sytuacji. Jednak dopóki do takiej dojdzie, warto spróbować parę sposobów, aby oczekiwanie na wizytę przeszło w jak najłagodniejszy sposób. Oto one:

-zażycie paracetamolu pomoże w średnio nasilonym bólu,

- w przypadku stanów zapalnych dziąseł warto przepłukać jamę ustną specjalnym naparem z szałwii bądź rumianku,

-ibuprofen pomoże w bardziej zmniejszeniu bardziej nasilonego bólu,

-popularnym naturalnym środkiem przeciwbólowym jest również żucie goździków, a jeśli widoczny jest wyraźny ubytek w zębie- wacik nasączony olejkiem goździkowym powinien zarówno złagodzić stan zapalny oraz zmniejszyć uczucie bólu,

-wizyta u dentysty powinna być natychmiastowa w przypadku, gdy bólowi zębów towarzyszy obrzęk oraz pulsowanie, oznacza to wtedy, że stan zapalny sięga korzeni zęba i miazgi, co jest poważną dolegliwością, podobnie gdy ból obejmuje całą szczękę, promieniuje do ucha aż do całej głowy.

Jednak jeśli dokucza Ci ból zęba wynikający z jakiejkolwiek przyczyny, w każdym przypadku  najlepszym wyjściem jest zgłoszenie się do specjalisty, który określi dokładny powód bólu oraz wyznaczy najlepszy sposób działania. W tym celu odpowiedni będzie doświadczony, sprawdzony i przyjazny dentysta w Ząbkach. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego gabinetu.