title=
(22) 119 08 66
Jesteś obecnie w:
  • Witaminy na zdrowe zęby

    Codzienna higiena i przeglądy u stomatologa są niezwykle ważne w utrzymaniu zdrowych, silnych zębów i dziąseł. Niemniej jednak, zdrowa dieta i odpowiednia suplementacja są równie istotne. Niektóre niezbędne witaminy i minerały nasz własny organizm jest w stanie wyprodukować i dostarczyć samoistnie, pozostałe jednak musimy zapewnić mu w inny sposób. W przeciwnym razie wzrasta ryzyko stanów zapalnych i chorób dziąseł, owrzodzeń jamy ustnej, a nawet licznych ubytków w uzębieniu. Z pewnością nie jest to pożądany efekt, jako że zdrowe, zadbane zęby to również zdrowi duchem i ciałem, pewni siebie my.

     

     

    Jakie witaminy i minerały stosować?

    Oto lista najpotrzebniejszych witaminów i minerałów w drodze do utrzymania zdrowego uśmiechu:

     

    1. Wapń- bierze istotny udział w procesie tworzenia się struktur kostnych, więc także i zębów. Najlepsze źródło wapnia to jogurty, sery, łosoś, pomarańcze, fasola, brązowy ryż.

     

    2. Fosfor- wspomaga działanie wapnia. Dostępne jest m.in. w zbożu, soi, migdałach, drobiu, rybie, jajach, pomidorach, ogórkach.

     

    3. Witamina C- jest niezbędna w utrzymaniu dobrej kondycji przyzębia. Niedobór tej witaminy możeprowadzić do próchnicy, stanów zapalnych dziąseł, czy nawet do wypadania zębów. Najlepsze źródła witaminy C to rokitnik, owoce dzikiej róży, czerwona papryka, czarna porzeczka, chrzan, kalafior, natka pietruszki.

     

    4. Witamina D- reguluje we krwi równowagę poziomu wapnia oraz fosforu, i sprawia, że są lepiejwchłaniane i przyswajane przez organizm. Witamina D wykazuje również pozytywne działanie odnośnie tkanek przyzębia. Osoby stosujące tę witaminę w swojej diecie wykazują mniejszą skłonność do paradontozy i stanów zapalnych dziąseł. Witamina D jest obecna w promieniach słonecznych, ale również w mleku, serach, jajach, tłustych rybach.

     

    5. Witaminy z grupy B- korzystnie wpływa na stan jamy ustnej. Niedobór tego typy witamin poskutkuje w zapaleniu języka, pękających kącikach ust, wyschniętych wargach, zmianach zapalnych ślinianek i wielu innych zdecydowanie nieprzyjemnych dolegliwościach. Witaminy z grupy B dostaniemy m.in. w drobiu, grzybach, roślinach strączkowych, zielonych warzywach.

     

    6. Witamina A- pomaga w utrzymaniu dobrej kondycji błon śluzowych, tkanek przyzębia i produkcji odpowiedniej ilości śliny. Ma znaczenie w procesie tworzenia się zębów, usprawnia gojenie ran. Najlepsze źródła witaminy A to żółtka jaj, ryby, sery, podroby, marchew, bataty, zielone warzywa liściaste.

     

    Jeśli zależy Ci na zdrowym, pięknym uśmiechu, zadbaj o niego w odpowiedni sposób. Zgłoś się do dentysty w Ząbkach, a ten w profesjonalny sposób podpowie i doradzi jak zrobić to najlepiej. Nasi lekarze to porządnie przeszkoleni profesjonaliści, z dużym bagażem doświadczeń oraz indywidualnym podejściem do każdego pacjenta. Jesteś zainteresowany wizytą? Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Flo-Dental
projekt i wykonanie: